Nazwa i adres podmiotu publicznego:
Aplikacje Krytyczne sp. z o.o., ul. Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa
Numer identyfikacyjny REGON:
364760520
Lokalizacja siedziby podmiotu:
- Miejscowość: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Powiat: m. st. Warszawa
- Gmina: m. st. Warszawa
Aplikacje Krytyczne sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Aplikacje Krytyczne sp. z o.o. – www.akmf.pl
Data publikacji strony internetowej: 2022-09-07
Data sporządzenia aktualizacji deklaracji dostępności: 2024-03-26
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-27
I. Status dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne elementy i treści na stronie internetowej:
- część treści nietekstowych nie posiada swojej tekstowej alternatywy,
- część linków nie posiada przypisanego celu, ma charakter ogólny,
- użytkownik nie jest informowany o otwarciu nowego okna.
Deklarację sporządzono na podstawie wewnętrznego audytu przeprowadzonego w lipcu 2023 roku.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Uwagi i wnioski należy kierować na poniższe dane:
- E-mail: biuro@akmf.pl
- Telefon: +48 22 102 21 70.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- E-mail: biuro@akmf.pl
- Telefon: +48 22 102 21 70.
- Adres: ul. ul. Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich
II. Status dostępności architektonicznej
Budynek, w którym ma siedzibę Spółka Aplikacje Krytyczne sp. z o.o. zgodnie z informacją otrzymaną od Zarządcy budynku, spełnia podstawowe wymagania w zakresie dostępności architektonicznej. Dla gości przeznaczone jest wejście na rogu ulic Chmielnej i Twardej. Przed budynkiem wyznaczono 5 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Recepcja budynku znajduję się po prawej stronie od wejścia. Natomiast biuro Spółki Aplikacje Krytyczne sp. z o.o. znajduję się na 1 piętrze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla (poza toaletami na parterze) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących oraz nie ma pętli indukcyjnych. W budynku znajdują się trzy windy po prawej stronie od wejścia, z której mogą korzystać osoby z problemami motorycznymi, osoby na wózkach inwalidzkich, osoby z wózkami dziecięcymi, ciężkim bagażem itp. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Nie zaobserwowano występowania w ciągach komunikacyjnych pionowych i poziomych utrudnień uniemożliwiających lub utrudniających poruszanie się.
Wejście do budynku odbywa się poprzez dwie pary drzwi bezpośrednio z poziomu chodnika. Pierwsze dwuskrzydłowe. Drugie jednoskrzydłowe. Drzwi otwierają się automatycznie.
Pomieszczenia są dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową z wyłączeniem pomieszczeń technicznych. Brak jest informacji na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy.
Dla interesantów dostępne są piętra na poziomie O, poziomie +1 – biuro Spółki, poza pomieszczeniami technicznymi.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na poziomie 0, po lewej stronie od wind. W pomieszczeniu znajduje się stanowisko do przewijania dzieci i niemowląt.
Na wyposażeniu budynku nie znajdują się krzesełka transportowe.